ميانمار ميانمار .

ميانمار

شورشهاي ايالت راخين

آغاز بحران به در درگيري بين يك فرد مسلمان با يكي از بوداييان، بر مي‌گردد كه طي آن فرد بودايي كشته شد و اين واقعه خشم مردم محلي و مأموران دولتي را برمي‌انگيزد، اين ماجرا بهانه‌اي براي افراط طلبان جهت حمله به روستاهاي مسلمان نشين و آتش زدن منازل آنها شد. اين خشونت‌ها درحالي ادامه دارد كه رئيس جمهور ميانمار هفته گذشته اعلام كرد كه مسلمانان شهروند ميانمار نيستند.[۱][۲]

در سال ۱۹۸۲ قانون حقوق شهروندي به تصويب رسيد كه به واسطه اين قانون از ميان ۱۴۴ قوميت موجود در ميانمار ۱۳۵ قوميت حق شهروندي دريافت كردند و ۹ دسته از اقوام اقليت از حق شهروندي محروم شدند كه بزرگترين اين قوميت‌هاي، قوم روهينگيا است.

دولت ميانمار براي رفع اختلافات و مشكلات ميان مسلمانان و بوداييان، سياست كوچ اجباري كل ۶ ميليون مسلمان روهينگيايي را از منطقه آركان اتخاذ كرده‌است. البته آمار رسمي جمعيت روهينگيا ۶ ميليون نفر است اما طبق آمار غيررسمي جمعيت اين قوم كه صد در صد آنها مسلمان هستند به ۸ ميليون نفر مي‌رسد. به واسطه اين سياست اتخاذ شده از جانب دولت قريب به ۱۵۰ هزار نفر از مسلمانان آركان به بنگلادش، ۵۰ هزار نفر به تايلند و ۴۰ هزار نفر به مالزي و تعداد قابل توجهي به ديگر كشورهاي آسيايي مهاجرت كردند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۴۸:۱۱ توسط:حميد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :